.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چهار هزار میلیارد دلار برای کسب رتبه اول اقتصادی

محمد جهرمی گفت: ایران برای تبدیل شدن به رتبه اول اقتصادی منطقه نیازمند چهار هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر- وزیر کار و امور اجتماعی شب گذشته در جلسه شورای اداری این شهرستان با ارائه تصویری از چشم انداز 20 ساله کشور، عنوان کرد: ایران مطابق این چشم انداز باید در آینده رتبه اول اقتصادی و علمی کشور را از آن خود کند.

وی با تاکید بر اینکه هر شهرستان و استانی باید سهم خود را در این توسعه همه جانبه بررسی کند، تصریح کرد: استان ها باید با شناخت قابلیت های خود روش های جذب سرمایه در این بخش را پیدا کنند.

جهرمی با بیان اینکه مولفه مدیریت یعنی برنامه ریزی منطقه ای بر مبنای نیازها و مزیت های منطقه ای، خاطر نشان کرد: ما مسئول و مامور به خدمتگزاری در راستای اهداف بزرگ نظام هستیم و باید همه خود را اعضای یک پیکر بدانیم.

وی با تاکید بر ضروت همگامی میان دستگاهها و ادارت اجرایی در هر استان، بیان داشت: هدف از تاسیس یک دستگاه نگهداری و پایداری آن نیست بلکه خدمت به مردم جامعه است.

وزیر کار و امور اجتماعی ادامه داد: اگر در یک استان قرار باشد علیرغم هدف گذاری های کلان توسط استاندار و فرماندار، دستگاهها کار خود را انجام دهند بوروکراسی به هم تنیده ای در آن جامعه ایجاد خواهد شد.

جهرمی یادآور شد: اولین کاری که هر استان و شهرستان باید انجام دهد این است که افق برنامه های خود را روشن کند و بداند که سرمایه گذاری باید از کدام بخش آغاز شود.

وی با بیان اینکه کل بودجه عمرانی شهرستان بروجرد در سالجاری 18 میلیارد تومان بوده است، افزود: این در حالی است که برای دور دوم سفر بالغ بر 400 میلیارد تومان طرح پیشنهاد شده است که به طور قطع این این امر با توجه به اعتبارات محدود دولتی عملی نخواهد بود.

این مسئول با تاکید بر اینکه قرار نیست توسعه کشور و هر استان و شهرستان را منوط به بودجه های دولتی بکنیم، یادآور شد: اگر بخواهیم سند چشم اندازی که برای کشور ترسیم شده است را تحقق بخشیم باید به سمت سرمایه گذاری های بخش خصوصی برویم.

جهرمی با بیان اینکه فعالان اقتصادی را امروز باید به عنوان سربازان خط مقدم جبهه مبارزه با استکبار بشناسیم، عنوان کرد: اگر می خواهیم قدرت برتر منطقه باشیم نیاز به سرمایه گذاری داریم .

وی با اشاره به اینکه در روستاهای کشور فعالیت های زیادی صورت گرفته است، ادامه داد : اما چون نگاه ما در این عرصه نگاه مصرفی بوده است با وجود امکانات ایجاد شده روستاها خالی تر شده و حاشیه نشینی در شهرها افزایش یافته است.

وزیر کار و امور اجتماعی با تاکید بر اینکه برای توسعه کشور باید در برنامه ریزی ها به دنبال افزایش درآمد بود، خاطر نشان کرد: هر شهرستانی که توانست درآمد سرانه اش را بالا ببرد شهرستان موفقی خواهد بود.

جهرمی ادامه داد: تعداد ادارات و پست های سازمانی توسعه نیست بلکه حتی برخی از از دستگاهها خود مانع توسعه هستند که باید این ادارات نیز ادغام و ماموریت های جدیدی برایشان تعریف شود.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم در جهت توسعه حرکت کنیم باید سرمایه های سرگردان را جذب و تلاشمان را در این جهت افزایش دهیم، تاکید کرد: دولت ها به جای پرداخت یارانه باید به سمت توانمند سازی شهرها و روستاها حرکت و بستر توسعه را از طریق سرمایه گذاری ها فراهم کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.